روش درک واقعیات جوانی
روش احترام و مسوولیت دادن به جوان
روش محبت و رفاقت
روش موعظه
روش احترام به شخصیت
منابع
چادرت را نگه دار ........
بیمارستان از مجروحین پر شده بود .......
حال یکی خیلی بد بود ......رگ هایش پاره پاره شده بود وخونریزی
شدیدی داشت.....
وقتی دکتر این مجروح را دید به من گفت بیاورش
داخل اتاق عمل........من آن زمان چادر بسر داشتم .....
دکتر اشاره کرد چادرم را در بیاورم
تا راحت تر بتوانم مجروح را جابه جاکنم .
مجروح که چند دقیقه ای بود به هوش اومده بود به سختی
گوشه چادرم را گرفت وبریده بریده گفت : من دارم میروم تا تو
چادرت را در نیاوری. ما برای این چادر داریم می رویم .........
چادرم در مشتش بود که شهید شد ......
از آن به بعد در سخت ترین وبدترین شرایط هم چادرم را کنار
نگذاشتم.
( راوی : خانم موسوی یکی از پرستاران دفاع مقدس )
یکی از بچه های تفحص اصفهان می گفت : رفتیم در خونه ی شهید خبر بدیم که
بیایید استخوان های شهیدتون معراج شهداست. بیایید تحویل بگیرید. می گفت رفتیم در زدیم دختری اومد در رو باز کرد .گفتم شما با این شخص چه نسبتی دارید؟ گفت : بابامه چی شده؟ گفتم : جنازشو پیدا کردن میخوان پنج شنبه ظهر بیارن. دیدم دختره گریه کرد . گفت یه خواهش دارم رد نکنید . گفت : حالا که بعد این همه سال اومده ظهر نیاریدش شب جنازه رو بیارید . شب شد همون روز مدنظر تابوت رو با استخوان ها برداشتیم ببریم به همون ادرس . تا رسیدیم دیدیم کوچه رو چراغ زدن ...ریسه کشیدن ...شلوغه میان میرن گفتیم چه خبره ؟! رفتیم جلو گفتیم اینجا چه خبره ؟ گفتن : عروسی دختر این خونست ! می گه تا اومدیم برگردیم دیدیم دختره با چادر دوید تو کوچه گفت : بابامو نبرید . من ارزو داشتم بابام سر سفره ی عقد بیاد من مهمونی گرفتم. هرکی از در میاد می گه : بابات کجاست ؟ بابامو بیارید ! باباشو بردیم چهارتا استخوان گذاشت کنار سفره ی عقد . استخوان دست باباش وبرداشت کشید رو سرش گفت: بابا دخترت عروس شده ..................
شهدا شرمنده ایم ..........
بعداز اینکه یک چیزی قانونی شد دیگر نق زدن در آن ، اگر بخواهد مردم را تحریک بکند مفسد فی الارض است و باید با او دادگاه ها ، عمل مفسد فی الارض بکنند. سخن حضرت امام خمینی 6 خرداد سال 60 9 دی و 22 بهمن سال 88، به معنی حقیقی کلمه جزو ایاماللَّه بود. دلها دست خداست، خدای متعال این دلها را وسط صحنه آورد، ملت ایران عظمت خودش را نشان داد. فتنه از قتل بدتر است شعله بر مسجد و مصحف میزد
من در اتاق یک رئیسی رفتم، کار داشتم.
مریم هاشمی بانوی 22 ساله ووشوکار کرمانشاهی : 5 سال است ووشو را به صورت حرفه ای کار می کنم و در این مدت هم عضو تیم ملی بوده ام. *********** پس با حجاب هم میشه موفق بود؛ فریب تبلیغات پوچ رسانه ها را نخوریم...
نماز، قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه میدارد.
یاد خدا، بهترین وسیله براى خویشتندارى و كنترل غرایز سركش و جلوگیرى از روح طغیان است؛ به نحوی که بیشک نماز، یکی از اصلیترین لحظات ارتباط با ذات اقدس الهی است. نماز، بزرگترین عبادت و مهمترین سفارش انبیا الهی است. چنانچه لقمان حكیم، پسرش را بـه نماز توصیه مىكند ، حضرت عیسى (ع) در گهواره میفرمایند: خدایم مرا به نماز و زكات سفارش كرده است (مریم: 31) و حضرت ابراهیم(ع)، همسر و كودک خویش را در بیابانهاى داغ مكه، آن هنگام كه هیچ آب و گیاهى نداشت، براى به پا داشتن نماز، مسكن داد (ابراهیم: 37) و پیشوایان معصوم (علیهمالسلام) در هنگام نماز، رنگ مىباختند. گرچه بعضى از مدعیان دوستی پیامبر (صَلى الله عَلیه وَ آله) در آن عصر، نماز را به خاطر بهشت یا ترس از عذاب جهنم و یا عوامفریبی میخواندند؛ اما حضرت على (علیهالسلام) نه براى تجارت و ترس از آتش، بلكه به خاطر شایستگى خدا براى عبادت، نماز مىخواندند. اما باید دانست که بجا آوردن نماز، آثار و ثمرات دنیوی و اخروی فراوانی را به همراه دارد؛ امیرالمومنین على (علیهالسلام) بیان داشتهاند:اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است، هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت.حضرت محمد (صَلى الله عَلیه وَ آله) فرمودهاند: دعا كلید رحمت و وضو كلید نماز و نماز کلید بهشت است.همچنین از امام صادق (علیهالسلام) روایت گردیده است که ایشان فرمودند: خداوند از هر كس یک نماز و یا یک كار نیک را قبول كند، عذابش نمىنماید، و نیز از رسول اكرم (صَلى الله عَلیه وَ آله) در باب برکات نماز آمده است که: نماز، از آیینهاى دین است و رضاى پروردگار در آن است و آن راه پیامبران است و همانا براى نمازگزار، محبت فرشتگان، هدایت، ایمان، نور معرفت و بركت در روزى میباشد؛ و امام کاظم (علیهالسلام) فرمودهاند: بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا میکند، نماز است. علاوه بر این، امام علی (علیهالسلام) اشاره داشتهاند: هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه میگوید، از نماز فارغ میشود در حالی که میان او و میان خدای عز و جل گناهی نیست. همچنین این امام همام در جایی دیگر میفرمایند: الصَّلاةُ حِصنٌ مِن سَطَواتِ الشَّیطانِ؛ نماز، قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه میدارد. عزیزانم: با پیروی از فرامین مقام عظمای ولایت و در سایه رهبری خردمندانه و با سلاح ایمان وایثار واز خود گذشتگی، همواره بر مشکلات و دشمنان اسلام و انقلاب پیروز خواهیم شد.
تعریف میــکرد :
همسرم توی حیــاط از روی ویلچر با صورت خورد زمیــن... بعد که من دویــدم و از روی زمیــن بلنــدش کردم دیــدم داره مثل ابـر بهار گریــه میکنه... با تعجب بهش گفتم حاجی شما توی ایـن سالهای مجروحیتت یــه بار آخ نگفتی چی شده؟!
گفتش نمیدونستم زمیــن خوردن با صــورت اینـقدر درد داره ... .
.
.
یا ابوالفضل (ع)
خداوندا از تو می خواهم نه مثل مختاربعداز واقعه...! ونه مثل حر میان واقعه...! ونه مثل توابین بعد از واقعه...! بلکه مثل عباس (ع) درتمام واقعه! مثل مسلم پیشتاز واقعه در رکاب کسی باشم که به انتظارش ایستاده ام.
ﺯﻧﺪﮔﻲﻫﻴﭻﮔﺎﻩ ﺑﻪ ﺑﻦبست نمیرسد کافیست چشم باز کنیم و راههای گشوده ی بیشماری را فرا روی خود ببینیم خدا که باشد هرغیرممکنی، ممکن میگردد گرت پایداریست در کارها شود سهل پیش تو دشوارها پس با توکل برخدا وبه امید آینده ای بهتر کمر همت ببند وتلاش تلاش تلاش کن وخستگی را خسته کن تا به سراغت نیاد. چون خستگی زود هنگام یکی از دامهای شیطان است.باید مواظب بود وغفلت نکنیم تا در دام شیطان گرفتار نشویم.
شیطان و مرد نمازگذار! ...
مرد اول درخواستش را دوبار دیگر تکرار می کند و مجدداً همان جواب را می شنود. بنابراین، من سالم رسیدن شما را به خانه خدا (مسجد) مطمئن ساختم.
امید بخش ترین آیه قرآن براى گناهکارانخداى متعال در آیه 53 سوره «زمر» با لحنى آکنده از نهایت لطف و محبت، آغوش رحمتش را به روى همگان باز کرده و فرمان عفو همه گنهکاران را صادر نموده، مى فرماید: «به آنها بگو اى بندگان من که بر خودتان اسراف و ستم کرده اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را مى بخشد که او بخشنده و مهربان است» (قُلْ یا عِبادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلى أَنْفُسِهِمْ لاتَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللّهِ إِنَّ اللّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیم). دقت در تعبیرات این آیه، نشان مى دهد که از امیدبخش ترین، آیات قرآن مجید نسبت به همه گنهکاران است، شمول و گستردگى آن، به حدى است که طبق روایتى، امیرمؤمنان على(علیه السلام) فرمود: «در تمام قرآن آیه اى وسیع تر از این آیه نیست» (ما فِى القُرْآنِ آیَةٌ أَوْسَعُ مِنْ یا عِبادِىَ الَّذِیْنَ أَسْرَفُوا...). دلیل آن نیز روشن است زیرا: تعبیر به «یا عِبادِىَ» (اى بندگان من!) آغازگر لطفى است از ناحیه پروردگار. تعبیر به «لاتَقْنَطُوا» (مأیوس نشوید) با توجه به این که: «قنوط» در اصل به معنى مأیوس شدن از خیر است، به تنهائى دلیل بر این است که گنهکاران نباید از «لطف الهى» نومید گردند. هنگامى که «جَمِیْعاً» به عنوان تأکید دیگرى بر آن افزوده مى شود امیدوارى به آخرین مرحله مى رسد.
سه دام شیطان شيطان، موسى را ملاقات كرد و به حضرت عرضه داشت: اى موسى! تويى آن انسانى كه خداوند مهربان تو را به رسالت برگزيده و بى واسطه با تو سخن مى گويد، روى اين حساب از آبروى فوق العاده اى برخوردارى، من يكى از مخلوقات خدايم و گناهى را مرتكب شدم و علاقه دارم از آن گناه به درگاه حضرت حق توبه كنم!! به پيشگاه محبوب عالميان واسطه شو تا توبه ام را بپذيرد. موسى بزرگوار قبول كرد، از خداوند مهربان درخواست كرد: الهى! توبه اش را بپذير. خطاب رسيد: موسى! خواسته ات را قبول كردم، به شيطان امر كن به قبر آدم سجده كند، چرا كه توبه از گناه، جبران عمل فوت شده است. موسى، ابليس را ديد و پيشنهاد مقصود خلقت را به او گفت. سخت عصبانى و خشمگين شد و با تكبر گفت: اى موسى! من به زنده او سجده نكردم، توقّع دارى به مرده او سجده كنم!! سپس گفت: اى موسى! به خاطر اين كه به درگاه حق جهت توبه من شفاعت كردى بر من حق دار شدى، به تو بگويم كه در سه وقت مواظب ضربه من باش كه هركس در اين سه موضع، مواظب من باشد از هلاكت مصون مى ماند. 1. به هنگام خشم و غضب، مواظب فعاليت من باش كه روحم در قلب تو و چشمم در چشم تو است و همانند خون در تمام وجودت مى چرخم، تا به وسيله تيشه خشم، ريشه ات را بركنم. 2. به وقت قرار گرفتن در ميدان جهاد، متوجّه باش كه در آن وقت من مجاهد فى سبيل اللّه را به ياد فرزندان و زن و اهلش انداخته، تا جايى كه رويش را از جهاد فى اللّه برگردانم! 3. بترس از اين كه با زن نامحرم خلوت كنى كه من در آنجا واسطه نزديك كردن هر دو به هم هستم! در اين داستان عجيب، شيطان به سه برنامه خطرناك اشاره دارد: شهوت، غضب و حرص.
با اهمیتترین درس عاشورا، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان قدار و ستمکار است، حتی اگر بهای آن ایثار جان درراه خدا باشد. من مرگ (در راه خدا) را جز سعادت نمیبینم و زندگی با ستمگران (سازش با آنها) را جز خواری نمیدانم». وحال چکنیم که بتوانیم درمقابل دشمن قدار وستمگر زمان،ایستادگی ومقاومت داشته باشیم تا با تطمیع و تهدید وتزویر (زر و زور وتزویر) مارا به دام نیندازد. قطعا نظر کارشناسانه وراهکارهای عملی خود را بیان نمائید وسهل انگاری نکنید.
یادحسین درد دوا میکند عشق حسین است چه ها میکند
منتظران مهدی،بدانیدحسین (ع)رامنتظرانش کشتند و...
وای بر ما اگر خدای نکرده مثل آنها باشیم... با اهمیتترین درس عاشورا، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان قدار و ستمکار است، حتی اگر بهای آن ایثار جان درراه خدا باشد. من مرگ (در راه خدا) را جز سعادت نمیبینم و زندگی با ستمگران (سازش با آنها) را جز خواری نمیدانم».
امام علی: لا يَسعَدُ امْرُؤٌ إلاّ بِطاعَةِ اللّه ِ سُبحانَهُ وَ لا يَشقَى امْرُؤٌ إلاّ بِمَعصيَةِ اللّه ِ. غررالحكم، ص183
مطالعه کتاب وکتابخوانی(بدست آوردن علم) بمنظور....از اطاعت خداست .
حفاظت از مرزها وجلوگیری ازتجاوز دشمنان خدا ونیز برپاداشتن نماز از اطاعت خداست
کار وتلاش خالصانه و...ازعبادت خداست.
عالم با عمل از بندگان مخلص خداست.
انتظار فرج وفراهم نمودن بستر ظهور آن حضرت ودعابه...ازاطاعت خداست
بوسه زدن بردستان مادر خود توسط سردار اسلام سرلشکر شهید علیرضا نوری این هم اطاعت خداست
تقدیم به تمام مادران شهدای گمنام همراه با مادرانی باشیم که برای بچه هاشون آرزوها داشتند بچه هاشون رفتند تا من و تو... مادر بگو چه جوری آروم بشم ، با یاد تو هنوز نفس می کشم.
به عکس تو یه عمره زنجیر شدم ، مادر بیا ببین چقدر پیر شدم
شهید آوینی: گمنامی برای شهرت پرستها دردآور است وگرنه، همه اجرها در گمنامی است .
خدایا تو رو به خاک بی نشون زهرا ، نشونی از ماهم کی میشه پیدا.
ماه من کجای این خاکه ، خدایا دیگه بسه داغ غربت و دوری منم این چشم به راهی صبوری ، شاهدم چشای غمناکه
هر کس میخواهد بهترین راه را انتخاب کند باید بیشترین بها را بدهد.
شهید محمد رضا مهرپاک
راهشان پر رهرو باد
روح ملکوتی آیت الله مهدوی کنی به لقاء الله پیوست
روح ملکوتی عالم ربانی و یار دیرین امام و رهبری آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری به ملکوت اعلی پیوست.
گروه سیاسی: حسن روحانی که رئیسجمهور شد؛ حزب کارگزاران سازندگی نیز موقعیت را برای افزایش فعالیتهای خود فراهم دید. کرباسچی شورای مرکزی حزب را تغییر داد و افرادی جدید به این حزب وارد کرد. آنها به دیدار حجتالاسلام هاشمی رفسنجانی رفتند و کرباسچی در آنجا گفت کارگزاران هاشمی را پدر معنوی خود میداند. البته نیازی به این حرف کرباسچی هم نبود تا مناسبات کارگزاران و هاشمی رفسنجانی آشکار شود. ماجرای تاسیس کارگزاران واقعیت پنهانی ندارد. کارگزاران فرزندان هاشمی رفسنجانی هستند و در روزهایی که دولت وابسته به آقای هاشمی بر سر کار است قاعدتا عرصه برای فعالیت آنها نیز فراهم است. برخلاف تصوراتی که محور فعالیت کارگزاران را فعالیتهای اقتصادی میداند اما گویا در دوره جدید اتفاقاتی رخ داده که مانیفست عقیدتی کارگزاران را به کلی تغییر داده است. تغییراتی که آنقدر مهم بود که باعث شد محمد هاشمی، برادر حجتالاسلام هاشمی و رئیس هیات موسس کارگزاران استعفا داده و این استعفا را نیز به همه اعلام کند. محمد هاشمی روز گذشته در گفتوگو با روزنامه شرق، درباره دلایل استعفای خود چیزهایی گفت که نشان میدهد او از آینده کارگزاران نگران است. او واقعیاتی از کارگزاران جدید دیده است که در واقع با اعلام استعفای خود تلاش میکند از کارگزاران «اعلام برائت» کند. محمد هاشمی درباره استعفای خود گفت: «استعفای خود را اوایل شهریور به حزب ارائه کردم و به ترکیب جدید شورای مرکزی حزب اعتراض دارم چراکه با افزایش این تعداد، انسجام حزب کارگزاران دچار خدشه شده است... اشخاصی در شورای مرکزی کارگزاران الان حضور دارند که در برهههایی منتقد کارگزاران بودهاند...شخصی نگاه انتقادی به تشکیلاتی داشته، حالا این نگاهش تغییر کرده است و گفته میخواهد عضو حزب «کارگزاران» شود، خب این میشود «جبهه» و این شروع نمیتواند پایان خوشی داشته باشد». محمد هاشمی درباره ضرورت مرزبندیها در فعالیتهای حزبی هم گفت: «ببینید ما با هم تعارفی نداریم، من برای آقای خاتمی و سایر احزاب احترام قائلم اما نه آنها من را برای عضویت در شورای مرکزی احزابشان دعوت میکنند و نه من در صورت دعوتشان میروم». محمد هاشمی دلیل علنی کردن استعفای خود را هم اینگونه شرح داد: «بعد از استعفا سه، چهار هفته مرتب پیامک دعوت به جلسات میآمد من هم جواب میدادم که عضو حزب نیستم؛ دعوتنامه نفرستید. بعد پیامک زدم که احتمالا من باید این موضوع را رسانهای کنم. از نظر قانونی من مسؤولیتم در حزب بالا بود؛ هم رئیس و هم عضو هیأت مؤسس بودم و این در کمیسیون ماده 10 هم ثبت شده بود و باید به وزارت کشور اطلاع میدادم. بعد از 6 هفته کتباً آن را به وزارت کشور اعلام کردم و رونوشت نامه را خدمت آقای کرباسچی هم فرستادم». اما مهمترین بخش صحبتهای محمد هاشمی آنجایی است که او درباره تبعات تغییرات جدید در حزب کارگزاران گفت: «حرف من فراتر از کارگزاران است. میگویم باید در آرمانهای حزب، این مسأله وجود داشته باشد. کاری نکنیم در جامعه تشنج ایجاد شود. مثلا روزنامه کارگزاران را تعطیل کردند، ما نیامدیم جنجال کنیم یا اطلاعرسانی کنیم چرا آن را تعطیل کردند یا مثلا خواسته باشیم که همایش برگزار کنیم اما اجازه داده نشده که سروصدا نکردیم. من نمیخواهم در تشکیلاتی کار کنم که بهعنوان مثال سرنوشت حزب مشارکت را پیدا کند. من سابقه انقلابی داشتم و از 16 سالگی وارد مبارزه شدم. از 117 روزی که امام در پاریس بود من 114 روز با ایشان بودم. با همان هواپیمایی که امام به ایران آمد همراه ایشان شدم. اینجا مسؤولیتهایی داشتم. نظام جمهوری اسلامی برای من نظام مقدسی است. حالا من نمیخواهم شاهد این باشم حزبی که من عضوش هستم سرنوشت حزبی مانند مشارکت را پیدا کند». محمد هاشمی همچنین در گفتوگو با شبکه آرمان گفت: من با تعریف آقای مرعشی مبنی بر اینکه کارگزاران لیبرالـدموکراتهای مسلمان هستند مخالفت کردم؛ من همچنین تعریفی از حزب نداشتم زیرا بین لیبرالیسم و اسلام تعارض وجود دارد و هیچ مسلمانی نمیتواند بگوید من لیبرال هستم زیرا در لیبرالیسم اخلاق اسلامی وجود ندارد و آزادی در این اندیشه یعنی بی بند و باری. من فکر میکنم امروز آن چیزی که میخواهد به جنگ اسلام و ایران بیاید همین لیبرالیسم است. آن زمان من گفتم ما به محافظهکار بیشتر شبیه هستیم تا لیبرال. هاشمی همچنین گفت: «یک جمله آقای مرعشی در مورد استعفای من گفتند که «از استعفای کسی هیچ سلمهای به عالم اسلام وارد نشده است»؛ من هم این را قبول دارم و کسی که از حزب خارج میشود ضرری به حزب نمیزند ولی من بر اساس تجربیات میگویم باید مراقب نفوذیها باشیم؛ پاسخم به آقای لیلاز و مرعشی این است که مراقب نفوذیها و ورودیها باشند نه خروجیها». هاشمی همچنین درباره ادبیات حسن روحانی تصریح کرد: «رئیس جمهور باید در مقابل انتقادات سعه صدر داشته باشد و نمیشود یکی بیاید انتقاد بکند و مثلا به آن بیسواد بگوییم؛ این نوع سخن گفتن در شأن رئیسجمهور که هم روحانی و هم حقوقدان است، نبود و من به این عملکرد رئیسجمهور انتقاد دارم».
امام حسین یکی از اهداف قیام خود را اقامه و حفظ ارزشهای راستین دین اسلام بیان میکند. زیرا بعد از پیامبر و دوران رهبری ایشان بر جامعه اسلامی، به علت مسائل و مشکلات پیش رو بدعتهای جدیدی در دین و سنت پیامبر اکرم به وجود آمده بود. بدعتهای جدید خود موجب انحراف در جامعه اسلامی شده بود. از این رو جامعه اسلامی از مسیر اصلی خود دچار انحراف شده و نیاز به اصلاحات اساسی داشت. از این رو امام حسین(ع) از خلفای زمان بیعت نکرده تا این انحراف را آشکار سازند. یکی دیگر از اهداف امام حسین، انگیزه اجتماعی و اصلاح فرهنگی اوضاع و شرایط حال جامعه بود. تا بدین طریق به جهل زدایی عامه مردم بپردازند و ایشان را با انحرافهای آشکار در جامعه آشنا سازند. در این راستا امام حسین(ع) با قیام خود پیام هایی به انسانها در اعصار مختلف ارائه میکنند. · پیام آزادگی: آزادگی به معنی رهایی از قید و بند اخلاق نیست. آزادی به معنی زیر بار ظلم نرفتن است. از این رو و با توجه به این اصل انسان آزاده با توجه به اصول و باورهای خود زندگی کرده و زمانی که اصول، باورها، حقوق فردی و اجتماعی خود و افراد در ارتباط با وی مورد تعرض قرار بگیرد آرام ننشسته و در برابر ظلم ایشان اعتراض میکند. از این رو امام حسین(ع) مرگ با عزت را بهتر از حیات ذلیلانه میداند. · عزّت نفس: یکی از اهداف مهم تربیت این است که انسان به گونه ای تربیت شود که اعتلای روحی بیابد و خود را از پستی و فرومایگی رها سازد. حرمت، شرافت برای خود قایل شود و بزرگواری خود را در همه حال حفظ نماید. سختی و راحتی و شکست و پیروزی او را به سستی و تباهی نکشاند و هرگز تن به خواری و زبونی ندهد. سیره امام حسین (ع) در جریان واقعه عاشورا نمود بارز عزّت محوری است. ایشان پیش از حرکت به سوی کربلا در جواب برادرشان محمد حنفیه که از او می خواست برای حفظ جانش با یزید بیعت کند فرمود که هرگز تن به پستى ندهم. زیرا مکتب حسین (ع) بر پایه عزّت و کرامت انسانی استوار گشته است. · ایثار و از خودگذشتگی: ایثار و از خود گذشتگی دلالت بر این موضوع دارد که افراد در عین نیاز به آنچه در دست دارند، دیگران را بر خود مقدم میشمارند و یا اینکه اهداف جمعی را بر اهداف فردی و شخصی خود مقدم میدانند.. از این رو امام حسین برای احیای اصول راستین دین، جان خود و صحابه خود را در طبق اخلاص قرار داد، تا انحرافها آشکار شود. · وفا و پای بندی به پیمان: وفا و پایبندی به پیمان در یاران امام حسین خود را به خوبی نشان می دهد. که در این راستا امام حسین یاران خود را بهترین اصحاب بر می شماردند.یاران ایشان در بدترین شرایط بر سر پیمان با امام باقی و او را مورد حمایت قرار دادند.
غفلت کنیم ، سهل انگاری کنیم ، بی توجهی کنیم ،تنبلی کنیم، بی خیال شویم،......دشمنان ما هیچکدام از اینهارا ندارند. گزیده اظهارات یدالله جوانی را در ادامه میخوانیم: امروز حمایت ما از مردم کشورهای عراق و سوریه صادقانه است و کسانی که در این عرصه کمک و پشتیبانی می کنند و مشاوره میدهند، به طور طبیعی در صحنه حضور مییابند و این هم به صفا و صداقت و روحیه جهادی و شهادتطلبی آنها بر میگردد که این راه را یک حرکت مقدس میدانند. ما امروز با توطئهای از جانب آمریکاییها علیه جهان اسلام و متاسفانه با بهرهگیری از برخی ظرفیتهای جهان مواجه هستیم. امروزه برخی منابع غربی اطلاعاتی در خصوص ارتباطات رژیم صهیونیستی با گروههای تکفیری - تروریستی از جمله داعش در منطقه جولان فاش کردهاند، به عنوان مثال وقتی ابوبکر بغدادی سرکرده داعش به صراحت اعلام میکند که دشمن ما شیعه است و ما کاری با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) نداریم در حقیقت این همان خواسته رژیم صهیونیستی است؛ لذا این بیانگر آن است که سرکردگان این گروهها سرسپردگان بیگانگان هستند و متاسفانه آنها از این ظرفیت علیه جهان اسلام استفاده می کنند. در سایه چنین وضعیتی نیروهایی که از جمهوری اسلامی به کمک عراقیها و سوریها رفتهاند، صادقانه به آنها کمک میکنند و به این طریق نماینده گان ملت ایران در کنار برادران سوریه و عراق هستند و از آنها حمایت میکنند تا آنها بتوانند با دشمنان اسلام و فریب خوردگان مبارزه کنند که البته شاهد رقم خوردن پیروزیهایی در این عرصه هستیم، و به اعتقاد خیلیها اگر بغداد سقوط نکرد به خاطر حضور و کمک جمهوری اسلامی ایران بود. هبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در خجسته عید سعید غدیر در دیدار با هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، «نصب امیرمؤمنان به امامت» و «توجه و پرداختن اسلام به سیاست و حکومت» را دو مفهوم اساسی واقعه غدیر خم خواندند و با تأکید بر ضرورت حیاتی اتحاد و همبستگی مسلمانان افزودند: هرکسی و هر اقدامی که موجب تحریک احساسات طرف مقابل و اختلاف شیعه و سنی شود، به «امریکا، انگلیس خبیث و صهیونیزم» یعنی بوجود آورندگان جریان جاهل، متحجر و وابسته تکفیری کمک می کند.
ولایت فقیه در حقوق اساسى جمهوری اسلامى
در هر دو صورت، محدوده ولایت فقیه یکسان است و در صورت تعارض بین این دو حوزه، همواره حوزه حقوقی تابع حوزه نظری و فلسفی است2 که با روال خاص اداری و اجرایی و از طریق تجدید نظر در قانون اساسی، رفع تعارض می شود. هدف مشخص و روشن این مقاله نیز تأکید بر این نکته است که همانند نظریه ولایت مطلقه فقیه، در قانون اساسی هم محدوده ولایت، مطلق و گسترده است و خود قانون اساسی زمینه آن را فراهم کرده است. (ولایت فقیه هرچند دورهای نیست، اما مادام العمری نیز نیست، بلکه مادام الصفات است.به این معنا که ولی فقیه تا زمانی که صفات ولایت فقیه را دارا باشد، از مشروعیت برخوردار است.) جای "شهید همت" خالی که خانمش میگفت: جای "شهید چمران" خالی که یه روسری به همسر لبنانی اش غاده جابر هدیه داد و گفت: جای "شهید حمید باکری" خالی که خانم فاطمه امیرانی همسرش میگفت: جای "شهید زین الدین" خالی که میگفت: جای "شهید عبادیان" خالی که خانمش در مرثیه ای غم انگیز خطاب به شوهر شهیدش نوشت: جای "شهید دقایقی" خالی که توی وصیت نامه خطاب به همسرش نوشت: جای "شهید محمد اصغری خواه" خالی که یه روز یکی از همرزمهاش به او گفته بود: جای "شهید حسن آبشناسان" خالی که همسرش در تشییع جنازه به پسرهایش افشین و امین میگفت: جای "شهید علمدار" خالی که میگفت: اکثر جملات بالا را از کتاب های" نیمه پنهان ماه، انتشارات روایت فتح ، شهید به روایت همسر شهید ذکر شده. اهداف و آثار ازدواج 1- حفظ انساب (نسب و نسل فرد محفوظ می ماند) حضرت فاطمه:
بعداز غدیر خم خداوند برای هیچ کس عذر و بهانه ای باقی نگذاشته است.
|
|
|